Het is zaterdagavond 11 oktober rond 19.00 uur. Er klinkt muziek in ’t Buitenhoff. Een zaal vol publiek. Vier jeugdorkesten laten horen wat zij hebben ingestudeerd voor het Altena Streekfestival.

De jeugd (b-orkest) van fanfare Juliana uit Uitwijk bijt het spits af met “Castles of Scotland”. Zij nemen u, onder leiding van Henk van Loon, mee naar een aantal oude schotse kastelen.

Gevolgd door het jeugdorkest van Andels Fanfare Corps met “Suite Symétrique” onder leiding van Paul van Gils. Dit werk is gebaseerd op symmetrie, eerst statig, dan thematisch en tot slot levendig en vrolijk.

Als derde orkest is Overwinning Na Strijd uit Nieuwendijk aan de beurt. Deze jeugdmuzikanten onder leiding van Annke Konings-Kros spelen een aantal echte Disney klassiekers

Kunst Na Strijd onder leiding van Marlou van der Schoot is het laatste orkest dit concert. Met een aantal populaire liedjes, onder andere “Poker Face“ van Lady Gaga en het bekende “Blurred lines” van R&B singer-songwriter Robin Thicke (T.I. & Pharrell) sluiten zij het concert af.

Er is hard gewerkt door al deze jeugdmuzikanten en hun dirigenten tijdens de voorbereidingen voor het streekfestival. Nu nog twee weken tijd om bij te schaven en verder af te werken en dan is de grote dag.

25 oktober Altena Streekfestival in Wijk & Aalburg. Mannen (en vrouwen natuurlijk) zet hem op en succes!