Auteur: Beheerder (Pagina 1 van 4)

Vrienden/Sponsoravond

Afgelopen zaterdagavond heeft AFC weer haar vrienden/sponsoren avond gehouden. Deze avond stond in het teken van een hapje en een drankje, tekst en uitleg over het afgelopen jaar en aankomend jaar binnen AFC. Natuurlijk werd er ook een concertje gegeven op deze avond. Het jeugdorkest en het koperkwintet gaven ditmaal enkele optredens. AFC wil op deze manier laten zien wat er binnen haar vereniging speelt en gespeeld kan worden. Om zo onze vrienden, sponsoren en belangstellende nog meer te enthousiasmeren over onze vereniging. Bent u als bedrijf, muzikant geïnteresseerd of heeft u vragen, neem contact op via info@andelsfanfarecorps.nl.

Streekfestival 2019

Op 2 november 2019 vond het Altena Streekfestival plaats in Nieuwendijk. Het jeugdorkest en groot orkest hebben beide opgetreden op dit festival. Het jeugdorkest heeft met 46 punten de eerste prijs behaald in de jeugdklasse. Het grootorkest heeft met 52 punten de derde prijs behaald in de topklasse. Het was een erg leuke en muzikale dag! Het bijzondere aan dit optreden was, dat het ons laatste optreden was met Twan als dirigent. Hij heeft in de periode dat we op zoek zijn geweest naar een dirigent ons heel erg geholpen door te komen dirigeren. Hier zijn wij hem heel erg dankbaar voor!

De optredens zijn op ons youtube kanaal te beluisteren.

Optreden jeugdorkest
Optreden groot orkest

De week van de stroopwafel

Volgende week ( 14-09 t/m 21-09-2019 ) is het bij AFC ‘De week van de stroopwafel!’
Dat betekent dat de hele week de muzikanten van het jeugdorkest stroopwafels zullen gaan verkopen in Andel.
De stroopwafels kosten €2,50 per pakje en als speciale actie kosten 3 pakjes maar €7,- !!
De muzikanten zullen zelf kiezen op welk moment en waar ze zullen gaan verkopen. Wilt u zeker weten dat u de stroopwafels kunt kopen? Zorg dan dat u contact opneemt met iemand uit het jeugdorkest, of reageer via jeugdorkest@andelsfanfarecorps.nl hoeveel pakjes u wilt bestelen!!

Andels Fanfare Corps heeft een nieuwe dirigent

Pieter Vandermeiren
nieuwe dirigent AFC

Na een periode met enkele (interim)dirigenten wisselingen is AFC trots te mogen aankondigen dat vanaf 4 november 2019 een nieuwe dirigent het orkest gaat leiden: Pieter Vandermeiren. Pieter begon op negenjarige leeftijd met muziek in de muziekschool van Sint-Niklaas. Daar heeft hij vier jaar trompet gestudeerd, later schakelde hij over naar trombone.  Pieter vervolgt zijn muzikale carrière met een opleiding aan het conservatorium. Daar behaalde Pieter een master uitvoerend musicus als trombonist. Vervolgens is Pieter naar het conservatorium van Tilburg gegaan en behaalde hij daar zijn master HAFA-directie. Pieter is musicus geweest in professionele orkesten in het binnen- en buitenland, o.a. het Nationaal Orkest, Brussels Philharmonic, de Vlaamse Opera en het Symfonieorkest van Vlaanderen. Op dit moment is Pieter freelance trombonist en dirigent bij verschillende orkesten, en vanaf 4 november ook dirigent bij Andels Fanfare Corps. AFC kijkt erg uit naar de samenwerking met Pieter als onze nieuwe dirigent. Samen gaan we AFC naar een hoger muzikaal niveau brengen.

Aelse dag op zaterdag 8 juni 2019!

De Aelse Dag wordt jaarlijks gehouden op de zaterdag voor Pinksteren. Het terrein bij de Romboutstoren wordt dan  omgetoverd tot een sfeervol dorpsplein en is het kloppend hart van de Aelse Dag in Andel.

Jaarmarkt

Van 10.00 uur tot 17.00 uur kun je op je gemak snuffelen tussen tweedehands goederen en oude nog bruikbare ‘rommel’. Naast de leuke koopjes op de rommelmarkt is er natuurlijk ook de gezellige warenmarkt, waar vanaf 10.00 uur – tegen een decor van prachtige leilinden – verschillende marktkooplieden weer producten aan de man brengen. Op de markt staan ook informatiestands en gezellige kramen van goede doelen en verenigingen.

Bij de Romboutstoren

Op het terrein bij de Romboutstoren kunnen kinderen de hele dag op een springkussen of een  trampoline springen. Net als andere jaren kunnen de kinderen zich ook dit jaar weer laten schminken en voor de allerkleinste kinderen rijdt er een treintje.

Midden in het evenemententerrein ligt een Jeu de Boules-baan. Kom gewoon eens aanlopen om een balletje te gooien. Heb je geen Jeu de Boulesballen? Geen probleem want er zijn Jeu de Boulesballen aanwezig.

Demonstratie door MBC-Repilca uit Werkendam, met scheepsmodelbouw en Sparta ’30 met een demonstratietraining van het G-team.

Straattheater

Terug van weggeweest zijn de levende beelden. Enkele leden van Andels Fanfare Corps zijn op deze Aelse Dag in de vorm van een levend standbeeld te bewonderen. Ook de mevrouw in de grabbeljurk zal dit jaar niet ontbreken.

Muziek

Het  opstap orkest van Andels Fanfare Corps verzorgt een optreden. In dit orkest spelen de jongste leden de boventoon en worden begeleid door een aantal oudere jeugdleden.

De gehele dag livemuziek met Feestduo Net Nie.

Terras

Op het terras bij de Romboutstoren is de bar natuurlijk de hele dag open.

De leden van Andels Fanfare Corps, organisator van de Aelse Dag, zorgen er ook dit jaar weer voor dat je hier kunt genieten van koffie, thee, limonade met iets lekkers en andere drankjes en hapjes uit AFC’s bar en eettentje.

Naast de bekende BBQ met lekkere hamburgers en worsten van Ad en Truus wordt er in de loop van de middag ook nog een Smokey BBQ aangestoken.

« Oudere berichten