Muzikaal begin van 2016!
Na ontvangst, met een handdruk en de beste wensen voor het nieuwe jaar van de leden van Andels Fanfare Corps, kon het publiek, met een Nieuwjaarsborrel, plaatsnemen in de goed gevulde concertzaal.

Zoals van ouds begon het jeugdorkest om half vier met Happy New Year, gevolgd door een terugblik op 2015 door Hanne van Zanten. Daarna speelde het jeugdorkest drie werken, die werden aangekondigd door de 11 jarige Jill van den Besselaar. ‘Junior Ladyspeaker’ was een wens van Jill en deze wens is dus tijdens het Nieuwjaarsconcert 1 januari 2016 in vervulling gegaan.

Hier ziet u oa Joke Lubberdink en Bert Bouman als jubilaris

Na een korte pauze was het grootorkest aan de beurt. Tijdens dit optreden werd er kort vooruitgekeken naar 2016, met het project ‘Vita Aeterna’ dat tot en met april 2016 loopt. Met op 5 maart een Percussion Academy en een Saxophone Academy en op 2 april een Brass Academy. Een mooi concert  in de Voorste Venne in Drunen zaterdag 2 april en 9 april deelname aan de Open Nederlandse Fanfare Kampioenschappen in Drachten. Hiermee wordt het project ‘Vita Aeterna’ afgesloten. Door het drukke programma dit voorjaar wordt het traditionele Lentekriebelsconcert gehouden tijdens ons Pinksterconcert.

Het Nieuwjaarsconcert werd vervolgd met verschillende solo’s. Jolique Hoesen solist op trompet, gevolgd door een werk voor trompetkwartet, waarin meerdere trompetten de boventoon voerden. De tulpen zijn er vroeg deze winter. Terwijl AFC het publiek muzikaal in voorjaarsstemming bracht werden door een Hollandse dame tulpen uitgedeeld. Tijdens het ‘Auf der Jagd’ van Strauss werd door de aanwezige jager raak geschoten en de kippenveren vlogen door het orkest. Om ervoor te zorgen dat iedereen met een brede glimlach het nieuwe jaar inging speelde Andels Fanfare Corps tot slot nog de ‘Radetzkymars’ waar tijdens de slotnoten een confetti kanon afging. Tijd voor een gezellig samenzijn en een geweldig begin van 2016. Wij hopen u nog vaak tegen te komen dit jaar!!