Gezellige 40e  Aelse DagAndel – 23 mei 2015
Al vroeg in de ochtend waren op de rommelmarkt veel kinderen te vinden om tweedehands speelgoed en dergelijke te verkopen, maar óók om te kopen. De warenmarkt was weer gevuld met zo’n honderd kramen, met kleding, sieraden, tassen, decoratieve hebbedingetjes, maar ook met hapjes en drankjes en promotie door en voor verenigingen, kortom, van alles wat!

Naast de markt kond men op het Romboutsplein demo’s freerunning, door de leerlingen van Gert-Jan van der Linden, Jan Klaasse poppenkast in het Huis van Jan Claesen en het Klokwerpen vanaf de Romboutstoren bezoeken. De Andelse ondernemers van OV ‘De Linden’ hebben zich de gehele dag gepresenteerd op een gezellig ondernemersplein.

Op de markt zelf kwam je Dixielandband ALACARTE, een vrouw in een prachtige grabbeljurk en een onhandige marktbezoeker – van Theater zonder blabla – tegen.

Wat dit jaar ook weer niet ontbrak was het gezellige terrassen met BBQ bij de Romboutstoren en het terrasje met kinderhoekje op het “Jos d’n Bakkerplein”. Kinderen konden zich hier ook  dit jaar weer gratis laten schminken en met spelletjes vermaken. Ook was hier was hier de hele dag een geweldige demonstratie van Radiografisch Bestuurbare Modelbouw Trucks te zien.

De dag werd afgesloten met een optreden van Andels Fanfare Corps, het Andelse koor Van Alles Wâ en een gezamenlijk optreden, tot in de late uurtjes gevolgd door DJ Corné.

Ondanks een regenbui in de ochtend en de koude avond kwamen er toch nog veel bezoekers naar de Aelse Dag. Organisator Andels Fanfare Corps kan in ieder geval terugkijken op een geslaagde dag.

De uitslag van de verloting:
De 1e prijs is gevallen op lotnummer 1077
De 2e prijs is gevallen op lotnummer 0552