Datum: 9 juli 2022
Tijd: 19:30 - 22:00
Locatie: Almelo

Op zaterdag 9 juli om 19.30 uur geeft het A-orkest van Harmonie Sint-Jan nogmaals een try-out. Het concert vindt plaats in Scholengemeenschap het Noordik in Almelo. Iedereen die “Bells of Paradise” wil zien en horen is van harte welkom.

In het bijzijn van componist Eduard de Boer hield Harmonie Sint Jan zondag 12 juni jl samen met het ballet van de vooropleiding Dans van Artez en de talentenklas van Kaliber Kunstenschool haar eerste try-out.

Het publiek reageerde enthousiast op de klanken en het ballet van ‘Bells of Paradise’. Het was voor iedereen, ook voor componist Eduard de Boer, de allereerste keer dat de compositie, die op het WMC in wereldpremière gaat, te horen was. De klanken van Japanse wind chimes (windgong) zorgen in de compositie tegen een achtergrond van steeds wisselende tonaliteiten en klankvelden voor een betoverende atmosfeer in overeenstemming met het verhaal van het Japanse sprookje, dat door de balletdansers onder leiding van Nada Belada prachtig vertolkt wordt.

Gastoptreden Andels Fanfare Corps

Daarnaast zal er deze avond ook een gastoptreden zijn van Andels Fanfare Corps (kortweg AFC). Naast een gezellige dorpsfanfare is zij ook een vooruitstrevend eerste divisie orkest dat is opgericht in 1893. Met deze lange geschiedenis is de vereniging diepgeworteld in het culturele leven van Andel als ook de muzikale fanfarewereld.

“Door het jaar heen worden aan de ene kant muzikale uitdagingen gezocht, wat is te zien in onze deelnames aan het Open Nederlands Fanfare Kampioenschap, concoursen en andere mooie concerten zoals HRFSTWND, Verrassende Ontmoetingen en Blazen aan het Spui. Naast deze muzikale uitdagingen zoeken we ook vaak de samenwerking op met de Oranjevereniging in Andel.”

Op het programma staan o.a. de stukken Horizons (Paul Lovatt Cooper/Luc Vertommen), Perthshire Majesty (Samuel Hazo), Coldplay in Symphony (Bert Appermont) en Formule 1 Theme (Brian Tyler/Henk Ummels).
Het Andels Fanfare Corps staat onder leiding van Pieter Vandermeiren.