Datum: 18 maart 2023
Tijd: 20:00
Locatie: Turfschip Etten Leur

Nieuwe Werelden ontdekken zaterdag 18 maart 2023 Turfschip Etten-Leur

Nieuwe werelden ontdekken, het programma van Concertserie Verrassende Ontmoetingen waarmee het Andels Fanfare Corps zaterdag 18 maart in Het Turfschip u mee gaat verrassen.

Na de pauze is het podium voor Harmonie Oranje uit Wouw. Beide orkesten staan onder leiding van de jonge, enthousiaste dirigent Pieter Vandermeiren.

Het Andels Fanfare Corps viert dit jaar haar 130-jarig bestaan. Het Eerste Divisie Orkest is een levendige vereniging met een mooie historie waarbij de gezelligheid en de muziek centraal staan. Sinds november 2019 is Pieter Vandermeiren dirigent van het Andels Fanfare Corps. Zij beginnen met ‘Valley of the Pinios’ van de Belgische componist Kevin Houben. De verklankende sfeer rondom de hoge kalkrotsen van het Griekse Meteora, in de Valley van Pinios. World of Wizards, de wereld van fantasy heeft Stijn Roels in 2019  gecomponeerd en is het verplicht werk voor fanfare eerste divisie bij de ONFK 2023 waar het Andels Fanfare Corps aan gaat deelnemen. The Wilderness van Rossano Galante is een donkere, muzikale reis die de schoonheid en hardheid vastlegt van een koud, besneeuwd bos in de bergen. Daarna volgt ‘Love Song’ van de Noorse Componist Halfdan Kjerulf. Een klein, maar briljant juweeltje van sonoriteit. Het orkest sluit af met ‘Guardian of my Soul’ van Georgia Smith, als ode aan haar muzikale grootvader Norman Smith.

Oranje Harmonie Wouw is een prachtige muziekvereniging uit West-Brabant. Per 1 juli 2014 staat het orkest onder leiding van dirigent Pieter Vandermeiren. Harmonie Oranje start haar concert met ‘Appalachian Overture’ van James Barnes. Dit energieke stuk van de Engelse componist James Barnes verschijnt op vele door de staat vereiste lijsten en behoort tot de prestigieuze All Japan top 100 bandstukken. Dan volgt Oranje met ‘Ray of Light’ van Kevin Houben, het is het verplichte werk voor harmonie tweede divisie bij de ONHK 2023 waar Oranje Harmonie aan gaat deelnemen. Het derde stuk “Close” is een koraal dat de lof zingt over een universeel thema: de liefde, gecomponeerd door de hedendaagse Belgische componist Stijn Roels. Harmonie Oranje sluit af met ‘Godzilla eats Las Vegas’ gecomponeerd door de Amerikaanse componist Eric Whitacre. Hij had dan ook een bijzondere reden om dit stuk te componeren.

Dit concert begint om 20.00 uur en wordt gepresenteerd door Jan Verschuren. Kaartjes à Euro 15,00 (inclusief programmaboekje) kunt u bestellen via het Andels Fanfare Corps, info@andelsfanfarecorps.nl, Harmonie Oranje www.harmonieoranje.nl of via Verrassende Ontmoetingen mjam.vrieling@gmail.com.