Geslaagd HRFSTWND-concert.

Vrijdag 13 november werd in De Voorst Venne in Drunen het HRFSTWND-concert door harmonie De Ontzetting uit Wageningen muzikaal geopend.  Met Symfonie nr. 1 ‘In de Ban van de Ring’ van Johan de Meij, werd het volledige programma voor de pauze gevuld! Onder leiding van dirigent Jean-Pierre Gabriël musiceerden en soleerden de studenten uit Wageningen in dit ruim 40 minuten durende werk. Belangrijke personages en delen uit de gelijknamige trilogie van JRR Tolkien werden in dit vijfdelige muziekstuk op een fraaie muzikale manier vertolkt.

Na de pauze was Andels Fanfare Corps, onder leiding van Floris van der Kooij, aan de beurt. Zij openden met ‘Fest Musik der Stadt Wien’, gevolgd door ‘Vita Aeterna’ van Alexander Comitas*. Na ‘The Irish Blessing’ werd het ‘Concertino for Alto Saxophone’ van JH Bilik op een zeer fraaie en virtuoze manier gespeeld door saxofonist Egon Smit. Dit concert, uit de twaalfdelige concertreeks HRFSTWND, werd door Andels Fanfare afgesloten met Fandango.

Een geslaagde avond met een goed gevulde zaal en een variabel muzikaal programma!