Het jeugdorkest van Andels Fanfare Corps, opgericht op 11 mei 1956, bestaat uit jonge muzikanten die het leuk vinden om samen muziek te maken. Leerlingen die net begonnen zijn met het bespelen van een instrument worden zo snel mogelijk bij het jeugdorkest geplaatst. Samenspelen naast de muziekles is ontzettend leuk waardoor leerlingen extra gemotiveerd raken om muziek te maken.

Naast Ton Kotter, Hans Klerx en Danny Oosterman heeft het jeugdorkest door de jaren heen ook verschillende dirigenten gehad:

Nico Boom, Hennie van Loon, Bert Langeler, Floris van der Kooij, Anton Weeren, Paul van Gils en Olaf Schipper.

De organisatie van het jeugdorkest is in handen van het jeugdbestuur.

Concerten
Repeteren doe je niet voor niets. Je wilt ook graag laten horen wat je hebt geleerd. Hiervoor worden concerten gegeven. Het jeugdorkest zet dan het beste beentje voor om iedereen te laten genieten van hun muziek. De vaste concerten zijn: het Nieuwjaarsconcert op 1 januari, het Streekfestival en een concert tijdens het Sinterklaasfeest of voor de Kerst dat door het jeugdorkest zelf georganiseerd wordt.

Overige activiteiten
Naast de concerten doet het jeugdorkest ook mee aan de jeugdmuziekdag in Almkerk en wordt er jaarlijks een solistenconcours gehouden. Het seizoen wordt elk jaar spetterend afgesloten: elke twee jaar gaan we op muziekkamp en in het jaar daar tussen hebben we een clubdag met barbecue.

Meespelen?
We hebben altijd plaats voor nieuwe leden! Wil je meer weten over het orkest, wil je je aanmelden voor proefles (klik hier) of wil je lid worden (klik hier). Voor andere info of vragen stuur dan een mail naar info@andelsfanfarecorps.nl of loop eens bij ons binnen.

Het jeugdorkest repeteert niet meer op maandagavond van 18.30 uur tot 19.30 uur  in ’t Buitenhoff in Andel, dit komt door het samen gaan in september 2023 met de jeugdorkesten van muziekvereniging NG Almkerk en K&V Rijswijk, dit orkest gaat verder onder de naam jeugdorkest AMIDO ( als muziek in de oren ) olv Jesper Hobo.

De repetitieavond is dinsdagavond in het muziekgebouw van Nooit Gedacht Almkerk, Het Verlaat 3, 4286 DB Almkerk.

Altena Streekfestival olv Paul van Gils

Jeugdorkest AFC winnaar van het Gouden Spiker Festival 2019, olv Olaf Schipper

Jeugdorkest AFC winnaar Altena Streekfestival 2019 olv Olaf Schipper.

Altena StreekFestival 2021