Vandaag bereikte ons het droeve nieuws dat Piet de Cloe, lid van het Andels Fanfare Corps, op 77 jarige leeftijd is overleden.

Op 1 september 1957 werd Piet lid van AFC. Hij startte zijn muzikale loopbaan op sopraansaxofoon. Zijn mooie klank op zowel sopraan als alt saxofoon werd in heel fanfare minnend Nederland bekend. Op solistenconcoursen behaalde hij hoge klasseringen. Tot op de dag van vandaag wordt er ook in Andel nog met veel respect over zijn muzikale prestaties gesproken. Piet had zijn liefhebberij niet van een vreemde. Hij erfde deze van zijn vader. Door ziekte kwam er helaas een einde aan Piet zijn muzikale carrière. Samen met zijn vrouw Corry reisde hij nog lang met AFC door het land. Afgelopen januari is hij tijdens het nieuwjaarsconcert nog gehuldigd voor zijn 65-jarig lidmaatschap.

We zijn aangeslagen door het verlies van een van onze trouwste leden maar ook dankbaar voor de mooie herinneringen die hij achterlaat. Wij wensen de naasten van Piet veel sterkte in deze moeilijke periode.

Namens het Andels Fanfare Corps,

Ton Weenk